שלוש הרצאות, שלושה מסרים בשבילכם.

השבוע הייתי עמוס, והעברתי כמה הרצאות ברחבי ירושלים, שמסמלות כמה מגמות ב”סיור מוחות” כשכדאי להכיר.

ביום שני בבוקר הגעתי למנהל הקהילתי בגילה, למפגש עם גמלאי השכונה. כאשר אני מגיע להרצאה בודדת, בדרך כלל אני מציע מספר נושאים שכבר עוברים באופן קבוע וזוכים לפידבקים חיוביים. אבל לחברינו מגילה הייתה בקשה ספציפית: הם רצו הרצאה על זכרון בגיל השלישי. בניתי להם הרצאה חדשה, והיא עברה בהצלחה רבה. הגמלאים שנהנו מאוד, הפציצו אותי בשאלות ולא נתנו לי לעזוב שעה ארוכה. זו הזדמנות להזכיר לכל מי שרוצה להזמין אותי להרצאות: בתיאום מראש, אפשר לבנות הרצאה אישית על נושא שמעניין אתכם, גם אם הוא לא ברשימת הנושאים המומלצים.

ברביעי בבוקר הגעתי למנהל הקהילתי “גינות העיר” למפגש עם “מועדון נעמי”, מועדון הנשים של המנהל. לאחר שהם נהנו מהרצאה שהעברתי להם לפני שנה, החליטו במועדון ששנת תשע”ח תהיה שנת מוח, ומדי חודש הגעתי אליהן והעברתי את אחד ממפגשי הקורס “סיור מוחות”. היום היה המפגש האחרון, ולאחר שנה נהדרת כל כך, שבהן זכיתי להכיר נשים מיוחדות מכל קצוות הקשת, אני רק מייחל ששיתוף הפעולה הזה ימשיך. גם הסיפור הזה מכיל בתוכו מסר: לא חייבים לחכות למועד פתיחתו של קורס חדש. אפשר להזמין את הקורס שלי לקבוצה פרטית. זה אפילו משתלם יותר.

במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם מוזיאון המדע בירושלים, קבוצות שמגיעות למוזיאון יכלו להוסיף לפעילות גם הרצאה שלי. בנוסף להרצאות הרגילות שלי, בניתי במיוחד למוזיאון גם הרצאות מקצועיות יותר, שמיועדות לתלמידי מגמות שמעוניינים להרחיב את החומר הנלמד בכיתה. אתמול הגיעו אלי תלמידי מגמת מדעי המחשב מתיכון מגידו, להרצאה על הקשר בין המוח האנושי לבינה מלאכותית. יחד למדנו כיצד עובדים האלגוריתמים המרכזיים של הבינה המלאכותית כיום בשוק, ומדוע הם בעצם מבוססים על המוח. זו הייתה הרצאה נהדרת, וכיף לראות שיש מוחות חריפים גם בצפון. המסר מהסיפור השלישי: ההרצאות שלי לא מיועדות רק לקהל הרחב, גם קבוצות מקצועיות שיש להן ידע מוזמנות לתאם איתי הרצאה מיוחדת מתוך מטרה להעמיק אותו ולדון בו יותר.

מאחל לכולכם שבת שלום!