ניתן להזמין הרצאות בודדות בנושאים שונים במדעי המוח במסגרת פרטית.
בין אם לקבוצות קטנות או לקהל רב, בין אם לבני נוער או לגיל השלישי, מובטחת לכם הרצאה מעשירה ומעניינת. תוכלו לבחור מבין ההרצאות המוצעות כאן, או להתאים באופן אישי הרצאה על נושא ספציפי שקשור למוח ומעניין אתכם.

האם אנו באמת משתמשים רק באחוזים בודדים מהמוח שלנו? האם יש דבר כזה “מוח ימני” ו”מוח שמאלי”?
המוח הופך בשנים האחרונות לנושא חם בעולם המדע. אך עם העלייה בפופולאריות שלו, נוצרים המון מיתוסים ושמועות הקשורים אליו. בהרצאה זו נצא למסע מרתק בנבכי העולם המפותל של מדעי המוח. נדבר על כמה מיתוסים מפורסמים הקשורים לתחום, נכיר את הסיפורים שלהם, נראה איזו אמת עומדת מאחוריהם ונשמע כמה סיפורים מפתיעים במיוחד על היכולות המיוחדות של מוחנו.

איך בני האדם הפכו להיות מיצורים שוכני עצים לשליטי כדור הארץ?
אתם מוזמנים לסיור מודרך מרתק בתולדות המין האנושי. החל מבני האדם הראשונים, דרך קרובינו הניאנדרתלים והדניסובנים המסתוריים, ועד לבני האדם המודרניים. נלמד כיצד המוח האנושי התפתח לאורך האבולוציה, ואיך השינויים הללו השפיעו על בני האדם. בנוסף, אספר לכם בהרצאה זו על המחקר שלי, שבו אני מנסה להבין איך עבד מוחו של האדם הקדמון.

עוד מימי פרויד המודעות ותת המודע מהלכים עלינו קסם. האם יש לנו צד אפל במעמקי המוח שבעצם מנהל את ההצגה בלי שנשים לב? בקהילה המדעית החליטו לבדוק, וכיום חקר המודעות הוא עולם בפני עצמו. בהרצאה נכיר קצת ממה שהמדע יודע על הדרך שבה מודעות עובדת במוח, נלמד האם לחיות ולחולים במצב צמח יש מודעות, נראה מה קורה כשהמודעות נפגעת, ונבחן האם אפשר בכלל ליצור רובוט שיהיה מודע לעצמו.

תאמינו או לא, אבל מה שהיה מדע בדיוני הפך למדע לכל דבר: חוקר סיני הודיע שהוא הצליח לבצע הנדסה גנטית בתינוקות אנושיים, בניגוד לכללי האתיקה המקובלים, והכניס את כל עולם המדע לסחרור. בהרצאה נספר את הסיפור המפתיע והמוזר הזה וננסה להבין אם אנחנו בדרך ל”עולם חדש מופלא” שבו תינוקות יתוכנתו מראש. גם אם לא, נשאלת השאלה אם זה מעיד שבקרוב נוכל להכריז על ניצחון מוחץ על כל המחלות הגנטיות?

למעלה מחצי מהאוכלוסיה מעל לגיל 85 חולה במחלת אלצהיימר. כיום, עם העלייה בתוחלת החיים,  עדיין אין למדע טיפול מספק לכל אותם חולים, ואלצהיימר הופכת להיות אתגר משמעותי יותר ויותר לחברה האנושית. בהרצאה זו נצלול לעומק להכרות עם המחלה, ננפץ כמה מיתוסים הקשורים אליה (הידעתם, למשל, שזקנה לא גורמת לאלצהיימר?), נלמד מה קורה במוח תוך כדי המחלה, נכיר את המחקרים פורצי הדרך שמתקיימים היום בתחום, וננסה לענות על שתי שאלות קשות ביותר: כיצד היום, למרות כל הידע הרב שיש לנו על אלצהיימר, עדיין אנחנו לא מוצאים לה תרופה, והאם העתיד צופן לנו תקווה?

הרבה מאוד סיפורים בקשר לחיסונים מסתובבים באינטרנט ובפרט ברשתות החברתיות, מעט מאוד מהמידע הזה הוא נכון, מקצועי ומבוסס. מטרתה של הרצאה זו היא להביא לידיעת ההורים מידע אמין שמבוסס אך ורק על המחקר המדעי ועל עבודה רפואית מקצועית, וכל זאת בשפה נגישה. בהרצאה נצלול יחד לסיפור המפורסם ביותר בתחום: הקשר, כביכול, בין חיסונים לאוטיזם. נלמד כיצד המיתוס נוצר, איך הוא הופרך, ובעיקר מה אנחנו, כבני אדם ובפרט כהורים, צריכים ללמוד מכל הסיפור הזה על חיסונים ועל שמירה על בריאות ילדינו.

מעניין אתכם לשמוע על זכרון, שינה, או אולי על גוף ונפש?

ניתן להזמין את אחת מהרצאות הקורס שלי כהרצאה בודדת. פרטים עליהן ניתן למצוא כאן.