חוויותיו של אבא ביולוג מספרי ילדים

בסוף השבוע הבת שלי חגגה יום הולדת שנתיים. בשנתיים האחרונות נחשפתי לעולם שלם ובלתי נגמר של שירים וספרים לילדים. באופן לא מפתיע, חצי מהם עוסקים בחיות, ולהיות אבא ביולוג מצריך הרבה מאוד אורך רוח, כי כמובן ששום דבר לא מדויק. אז לאחר שנתיים של צפייה במגוון עצום של תוכן לילדים, קבלו פוסט מתנשא ופוצי ובו כמה טעויות נפוצות שהילדים שלכם לומדים:

דינוזאורים לא שאגו, אין שום ממצא שמתקרב אפילו לתמוך בזה. רק אריות, טיגריסים, נמרים ויגוארים שואגים.

אם אתם רוצים לכתוב “סיפור לילה טוב” או “שיר לילה טוב” שבו אתם עוברים חיה חיה ומספרים כיצד היא הולכת לישון, נסו לוודא קודם שהחיות הללו הן לא חיות שפעילות בלילה.

אין חיה כזו ארנב, יש ארנבת וארנבון. ארנב הוא לא הזכר של הארנבת בדיוק כמו שנמל הוא לא הזכר של הנמלה.

באותו הקשר, שפן וארנבת הן שתי חיות שונות לחלוטין. חפשו בגוגל כיצד נראה שפן ושאלו את עצמכם האם הוא דומה לארנבת.

אם יש דובי קוטב ופינגווינים בסיפור שלכם, מישהו כנראה תעה בדרך. הראשונים חיים בקוטב הצפוני, האחרונים בחצי הדרומי של כדוה”א.

כמו כן, ציירתם פינגווינים על קרחונים באנטרטיקה? כנראה שלא יורד עליהם גשם או שלג. למרות שמאוד קר שם – אנטרקטיקה היא מדבר.

הגמל לא מאחסן מים בדבשת שלו, אלא שומן.

לווייתנים ודולפינים הם לא דגים, כרישים לעומת זאת – כן.

חיות אפריקאיות כמו זברות ואריות לא מוצאים בג’ונגל, כן תראו אותם בסוואנה (מי היה מאמין, לא כל אפריקה נראית אותו הדבר).

לינשופים אמנם יש יכולת לסובב את ראשם בצורה מרשימה, אבל הם לא יכולים לעשות סיבוב של 360 מעלות

אלמוגים הם לא צמחים, זהו בעל חיים שקרוב גנטית למדוזות.

וקלאסיקה לסיום: ביאליק היקר, בכל ביצה בקן הציפור לא ישן אפרוח זעיר, כנראה שישן שם גוזל. זו גם כנראה הסיבה שליונתן הקטן לא כדאי לטפס על העץ אם הוא מחפש אפרוחים.

 

אני רוצה להודות לתומכי הפטריאון של הבלוג, ובראשם למתן רינג, עינבל רמות, שרה עטיה, תומר כהן ושריתי סקויאר, התומכים המובילים. אם התוכן עניין אתכם, אני מזמין אתכם להפוך גם לתומכים, לעזור ל”סיור מוחות” לצמוח ולקבל מגוון רחב של הטבות ותכנים בלעדיים, יכולת להשפיע על הנושאים וצפייה בפוסטים לפני כולם. פרטים נוספים כאן