חוויה יוצאת דופן בראיון אחד מיוחד שעברתי

הראיון שערכתי הבוקר לא היה דומה לשום דבר מעשרות הראיונות שערכתי בעבר, משום שהתראיינתי ל”רדיו פוקוס”. ואם לא שמעתם עליו בעבר, זאת משום שמדובר בתחנת רדיו שמשודרת בבתי הסוהר בלבד. את התחנה מתפעלים אסירים, והיא משדרת 24/7 בכל בתי הכלא שבארץ.
 
ביקשו ממני לדבר על הרגלים, נושא שכבר כתבתי עליו והתראיינתי עליו בעבר. אבל הראיון הזה לקח אותנו למקומות אחרים לגמרי. עבור מנחה התוכנית, אסיר בעצמו, העיסוק בהרגלים הגיע במטרה לנסות להבין מה הסיבה להתנהגות הפוגענית שהרבה אסירים מרגישים שיש להם, להרגלים רעים ולדפוסי התנהגות שלא תמיד באים לידי ביטוי בצורה חיובית, דפוסים שנכנסים לפעולה באופן אוטומטי, ומרגיש שאי אפשר לשלוט עליהם. יחד ניסינו להבין מה המקור להרגלים האלה, מה קורה במוח ובעיקר ניסינו להבין כיצד גם אנשים בוגרים, שחוו הרבה דרך אותם הרגלים אוטומטים יכולים לעבוד על ההרגלים האלה ולנתב אותם למקומות חיוביים עבורם. שמעתי סיפורים אישיים במהלך הראיון הזה שנתנו למושג “הרגלים” אסוציאציה אחרת ממה שאני רגיל לחשוב עליו. אבל הרגל הוא הרגל, בין אם מדובר ברצון להכנס למאפיה שקרובה לבית בדרך לעבודה, או ברצון להדליק סיגריה כשאנחנו בסערת רגשות, או להגיב בצורה אלימה כשסיטואציה מסוימת חוזרת שוב ושוב. כמובן שההתמודדות עם כל הרגל היא שונה, אבל להבין את העקרונות שמאחוריהם יכול לעזור לנו להבין מה נכון לעשות איתם.
 
זו הייתה שיחה מרתקת וארוכה, 32 דקות על השעון, הראיון הכי ארוך שנתתי עד היום. לצערי אתם לא יכולים לשמוע אותו משום שאסור להוציא את החומרים הללו החוצה, לכן כל שאוכל להציע הוא לינק לפוסט שכתבתי בעבר שמדבר על הרגלים, והרבה ממה ששוחחנו עליו מופיע גם בו.
 
תודה לצוות רדיו פוקוס על הראיון.

 

אני רוצה להודות לתומכי הפטריאון של הבלוג, ובראשם למתן רינג, עינבל רמות, שרה עטיה ושריתי סקויאר, התומכים המובילים. אם התוכן עניין אתכם, אני מזמין אתכם להפוך גם לתומכים, לעזור ל”סיור מוחות” לצמוח ולקבל מגוון רחב של הטבות כמו תכנים בלעדיים, יכולת להשפיע על הנושאים וצפייה בפוסטים לפני כולם. פרטים נוספים כאן

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג וקבלו את התכנים ישירות למייל

 
microphone full

מתוך סרטון הסברה של אבי נוסבאום (יוטיוב)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *