פיילוט להרצאה חדשה לבתי ספר יסודיים

אחרי שנה מוצלחת מאוד שבה העברתי הרצאות לתיכונים שהגיעו למוזיאון המדע בירושלים, ורצו ערך מוסף לפעילות הארוכה והמעניינת שהם עוברים במוזיאון. ביקשו ממני בצוות החינוך של המוזיאון לבחון אפשרות להעביר תכנים גם לגילאים צעירים יותר. לאחר מחשבה רבה, לקחתי חומרים מהרצאות שונות ועיבדתי אותם מחדש לילדים. כך בנינו יחד הרצאה חדשה לכיתות ה-ו על האדם הקדמון.

היום התכנסנו במוזיאון להרצאת פיילוט. הקהל: 150 ילדים מכיתות ו’ מבית הספר אריאל שרון בחולון (משום מה אני מרגיש שעברתי השנה את כל מערכת החינוך החולונית). האודיטוריום של מוזיאון המדע מתמלא בהמוני ילדים גועשים שלכולם, תאמינו או לא, חולצות אדומות. המדיניות של בית הספר היא שלטיולים כולם יוצאים באדום, כך אפשר לזהות את הילדים יותר טוב. אין ספק שזה מעניין..

בהרצאה דיברנו על מוצא האדם, ראינו כיצד קרה שאנחנו והשימפנזות התפתחנו מאותו אב קדום משותף, אבל דווקא אנחנו היינו אלה שהשתלטו על העולם (רמז: זה כמובן בזכות המוח שלנו). ראינו מה מוח גדול נותן ליצור קטן וחסר ישע כמו האדם, שמנסה לשרוד ולהצליח בעולם האכזר והגדול. ההרצאה עברה טוב, ושמחתי שלאחר יום מלא אנרגיות ובלאגן, הילדים עדיין ישבו והקשיבו, ואפילו שאלו שאלות מעניינות. אם זה המצב, כנראה שנחליט שבשנה הבאה גם תלמידי היסודי (לפחות הכיתות הגבוהות שלו) יוכלו להנות מההרצאות שלי.