קופים לא אוכלים בננות

 

בטור הקודם סיפרתי כאן על חתולים, וראינו שלמרות מה שלימדו אתכם בגן, זה לא רעיון טוב לתת להם חלב. הטור זכה לפופולאריות גדולה, ולכן החלטתי ליצור טור המשך:

כן ילדים, למרות מה שלימדו אתכם בגן, קופים לא אוכלים בננות. כלומר הם כן יאכלו בננה, אם תתנו להם. גם אנחנו קופים, ואנחנו אוכלים בננות בהנאה. קופים אוהבים מאוד פירות, יש בהם הרבה סוכר שהוא מקור נהדר לאנרגיה, ובננה בהחלט עונה על ההגדרה של פרי. אבל כשהם בטבע אתם לא תראו אף פעם קוף אוכל בננה. ובניגוד לסיפור החתול, האשמה בכך הפעם היא לא של הקוף, אלא של הבננה…

הסיבה לכך היא שהבננה שאנחנו מכירים לא גדלה לה סתם בטבע. הבננות שאותן אנחנו אוכלים הן מינים מבויתים. בננת הבר שונה מאוד מזו שאנחנו מכירים, והיא מאוד לא טעימה, לא עבורנו ולא עבור קופים אחרים. ולכן באופן טבעי קופים פשוט לא אוכלים בננות.

למעשה, לפני מספר שנים פרסם גן חיות בבריטניה שהוא הפסיק להאכיל את הקופים שם בבננות, לפי ד”ר אמי פלואמן מגן החיות פיגנטון, ריכוז הסוכר בבננה גבוה הרבה יותר מאשר בפירות שאותם קופים נוהגים לאכול בטבע, ולכן מדובר בהפרת האיזון הקלורי שלהם.

אם כך, עוד מיתוס מהגן פוצץ לו, אולי בעתיד אני אהפוך את זה לפינה קבועה, אין לדעת.

אני רוצה להודות לתומכי הפטריאון של הבלוג, ובראשם למתן רינג, עינבל רמות, יובל שער ובני גויכמן, התומכים המובילים. אם התוכן עניין אתכם, אני מזמין אתכם להפוך גם לתומכים, לעזור ל”סיור מוחות” לצמוח ולקבל מגוון רחב של הטבות כמו תכנים בלעדיים, יכולת להשפיע על הנושאים וצפייה בפוסטים לפני כולם. פרטים נוספים כאן

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג וקבלו את התכנים ישירות למייל

 

גורילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *