ניפוץ מיתוס לרגל שבועות: זה לא רעיון טוב לתת חלב לחתולים

 
“ילדים, מה שותה החתול? חלב!”. כולנו למדנו את זה מגיל קטן, וזה מאוד מפתה לתת לחתולים שלנו חלב, אבל האמת היא שזה ממש לא רעיון טוב.
 
בקצרה: באופן טבעי חתולים בוגרים (הגורים כמובן יונקים) לא צורכים חלב באופן טבעי בתזונה שלהם, לכן רובם המוחלט הם בעלי אי סבילות ללקטוז, המשמעות היא שאם תתנו להם חלב הם לא יצליחו לפרק את סוכר החלב ולכן יסבלו מכאבי בטן, שלשולים והקאות. כתבתי בעבר טור שלם על אי סבילות ללקטוז, ואני מצרף לכם אותו כאן.
 
אז למה כשנותנים לחתולים חלב הם בכל זאת כל כך נהנים לשתות אותו? כי הוא עשיר בשומן, וכמו אצל בני אדם, גם חתולים נוהים אחרי מאכלים שומניים. אלא שהשומן והסוכר הגבוהים שבחלב יכולים לשנות את הדיאטה המאוזנת שלהם, ובצריכה קבועה הם עשויים לסבול מהשמנת יתר.
 
אז אכן, לא כל מה שלימדו אותנו בגן בהקשר של “מה אוכלת כל חיה” נכון. למעשה, רוב החיות ממש לא צורכות רק מאכל אחד, אלא צריכות תזונה עשירה ומגוונת כדי להתקיים. אם תתנו לארנבת גזר, לקוף בננה או לדב דבש הם אמנם יאכלו את זה, אבל אם אלה חיות המחמד שלכם, לא הייתי מבסס את התזונה שלהם רק על המאכלים הללו.

אני רוצה להודות לתומכי הפטריאון של הבלוג, ובראשם למתן רינג, עינבל רמות, שרה עטיה ושריתי סקויאר, התומכים המובילים. אם התוכן עניין אתכם, אני מזמין אתכם להפוך גם לתומכים, לעזור ל”סיור מוחות” לצמוח ולקבל מגוון רחב של הטבות כמו תכנים בלעדיים, יכולת להשפיע על הנושאים וצפייה בפוסטים לפני כולם. פרטים נוספים כאן

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג וקבלו את התכנים ישירות למייל

 

2 thoughts on “ניפוץ מיתוס לרגל שבועות: זה לא רעיון טוב לתת חלב לחתולים”

  1. נראה שהיום כשמה שמקובל זה לקנות מזון לחתולים האכלת החתולים בחלב הפכה פחות פופולרית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *