האם דובים אוכלים דבש?

 
אז אחרי שבפעמים הקודמות למדנו שלא כדאי לתת לחתולים חלב, ושקופים לא אוכלים בננות בטבע, הגיע הזמן לפרק השלישי בסדרה שלנו על חיות ומה הן אוכלות, לפי מה שלמדנו בגן ולפי המציאות. והפעם: דובים, שלפי הגננת שלי הם להוטים אחרי דבש, ולא רק לפיהם, הרי כולנו גדלנו על פו הדב, שפחות או יותר חי את חייו במטרה למצוא צנצנת דבש. אך האם גם במציאות זה המצב?

כן, דובים אוהבים דבש, מי לא אוהב דבש? דבש הוא כל כך עתיר סוכר ומספק המון אנרגיה שהרבה חיות ישמחו לאכול אותו, וכמובן גם דובים. אבל האם דובים אוכלים דבש גם בטבע? התשובה היא כן. דובים אוהבים לפשוט על כוורות ולזלול מכל טוב. אבל האמת היא שבמקרה הזה הדבש משמש מקסימום בתור “התבלין הקטן שבצד”.

רוב הדובים הם אוכלי כל, אך הם בהחלט צריכים את אספקת החלבון שלהם. דבש לא מספק להם שום חלבון, לעומת זאת, בכוורת יש דברים אחרים שבהחלט מספקים אותם. הסיבה העיקרית שדבורים נמשכים לכוורות היא בגלל הגלמים והזחלים (שעתידים להפוך לדבורים בוגרות), על הדרך אם יש קצת דבש בשביל לצרוך אנרגיה (בייחוד בהנתן שצריך לחסוך לקראת תרדמת החורף), אז למה לא?

דובים בהחלט יכולים להעקץ על ידי דבורים על הדרך, אבל כן חשוב להגיד שיש להם פרווה עבה מאוד, וסביר להניח שהיא מונעת או לפחות מצמצמת את כמות העקיצות שהדוב חוטף.

אני רוצה להודות לתומכי הפטריאון של הבלוג, ובראשם למתן רינג, עינבל רמות, יובל שער ובני גויכמן, התומכים המובילים. אם התוכן עניין אתכם, אני מזמין אתכם להפוך גם לתומכים, לעזור ל”סיור מוחות” לצמוח ולקבל מגוון רחב של הטבות כמו תכנים בלעדיים, יכולת להשפיע על הנושאים וצפייה בפוסטים לפני כולם. פרטים נוספים כאן

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג וקבלו את התכנים ישירות למייל

 

מתוך “פו הדב”

ראיון ל”שגרת חירום” בגלי צה”ל עם כלל המיתוסים לגבי מה חיות אוכלות