שימו לב: מוח!

אני גאה להכריז שפתחנו תערוכה חדשה במוזיאון המדע בירושלים בשם “שימו לב: מוח!”, או באנגלית: Mind the brain.

כשקיבלתי פנייה להשתתף בפיתוח של תערוכה מדעית על המוח, לא היססתי לרגע. הוצב בפנינו אתגר מעניין: פרויקט המוח האנושי של האיחוד האירופי, רצה שניצור תערוכה מלמדת על המוח, שתהיה ברוח הפרויקט, ותנדוד בכל רחבי אירופה. המשמעות היא ליצור תערוכה קטנה וקומפקטית בתקציב נמוך, ואת הרעיונות הגדולים שלנו היינו צריכים להחליף במוצגים פשוטים יותר שיוכלו להתנייד בקלות, ולהשתמש לא מעט במוצגים ממוחשבים (תחום שאני פחות מתחבר אליו, אך למדתי לאהוב תוך כדי העבודה). העבודה הייתה קשה ומאתגרת, ובעיני התוצר הסופי מעניין, ומספר לא מעט מהסיפור של המוח, מהתא הבודד עד לשאלות הגדולות באמת.

בתערוכה תוכלו ללמוד (במוצג החביב עלי) כיצד נוירונים פועלים, מבצעים חישובים ומקבלים החלטות, ואיך ההחלטות הללו משפיעות על ההתנהגות שלנו, תוכלו גם להתנסות בחלק משלבי תהליך יצירת המודל הדיגיטלי של המוח, לשחק רופאים ולאבחן חולים, לטייל ברחבי המוח וללמוד מה אזורים שונים עושים, ולבחון מה עמדתכם בשאלות אתיות גדולות שקשורות למוח.

התערוכה מיועדת לגילאי 12 ומעלה (עוד אתגר תכנוני בשבילנו, בעוד שמוזיאון מדע מיועד בדרך כלל למשפחות), והיא נמצאת במוזיאון לזמן קצוב מאוד: עד ה-15.9. לאחר מכן היא תתפרק ותערוך את מסעה הראשון לפולין, שם תוצג בסתיו הקרוב במוזיאון המדע ע”ש קופרניקוס שבורשה.

אתם מוזמנים להגיע לבקר!