מה עושה אותנו בני אדם?

כנסים אקדמיים הם בדרך כלל משעממים עבור אנשים שבאים ללא רקע מוקדם, גם אם מגיעים שמות גדולים, הם בדרך כלל מדברים בשפה מקצועית ומאוד לא מעניינת. אבל בשבוע הבא יתקיים באוניברסיטה העברית כנס ייחודי מאוד במדעי המוח, שיעניין גם אתכם.

כותרתו של הכנס, שמאורגן על ידי המרכז למדעי המוח באוניברסיטה העברית, היא “What makes us human?”, אולי אחת השאלות המעניינות והגדולות בתחום מדעי המוח. אלו שלושה ימים שבהם יתכנסו כמה מבכירי המדענים בעולם כדי לדון בשאלה הזו. בכל יום יתקיימו הרצאות מהבוקר עד הצהרים, ובסוף היום, דבר שלא קורה בכנסים בדרך כלל, אך הוא מבורך מאוד, יתקיים פאנל ובו דיון משותף על אירועי היום.

היום השלישי, היחיד שעדיין ההרשמה אליו היא פתוחה (מאחר שהוא מתקיים באולם גדול יותר), הוא יום שההרצאות בו מיועדות גם למי שאין לו רקע מדעי. מגיעים אליו כמה מהשמות המעניינים של התחום, כולל כמה שמות שכנראה אתם מכירים: יובל נח הררי (קיצור תולדות האנושות), אמנון שעשוע (מייסד מובילאיי), רפי מלאך (מגדולי חוקרי המוח בישראל), הנרי מרקרם (מייסד פרוייקט המוח הכחול), טקומסה פיץ’ (מגדולי חוקרי השפה האנושית בעולם), ואחרים ידברו על מוחות אנושיים ומוחות וירטואלים, ינסו להבין מה העתיד מספק לנו ולתת תובנות חשובות ומעניינות על חקר המוח ועל האנושות כולה.

היומיים האחרים מקצועיים יותר אך מעניינים לא פחות, ועל אף שהכרטיסים נגמרו, אפשר להגיע לצפות בהם בוידאו קונפרנס מיוחד, ועל הדרך לראות את הבניין החדש למדעי המוח.

הכנס יתקיים בימים שני עד רביעי הקרובים, הכניסה חופשית אך נדרשת הרשמה מראש. ההרצאות כולן באנגלית. לעוד פרטים, מוזמנים להכנס לאתר הכנס.