מה הנושא של הטור השבוע?

בדרך כלל פטרוני הבלוג מקבלים מדי סופ”ש את הטור השבועי, כמה ימים לפני כולכם. אבל אחת לשנה יש שבוע אחד שבו הפריבילגיה הזו נשללת מהם: בשבוע הראשון של אוקטובר. פטרוני הבלוג לא קיבלו הסופ”ש את הטור השבועי, אין להם מושג על מה הוא ייכתב, והאמת, שגם אני לא יודע עדיין מה יהיה נושא הטור, זאת למרות שהוא אמור להתפרסם בעוד יומיים, ואני לא אדע ממש כמעט עד הרגע האחרון…
 
השבוע הראשון של אוקטובר הוא השבוע שבו מחלקים פרסי נובל, ובפרט מעניין אותנו הפרס שמחולק ביום שני, פרס הנובל בפיסיולוגיה וברפואה (למרות שלפעמים יוצא לי לכתוב גם על פרס הנובל בכימיה ואפילו בכלכלה). זו השנה השישית ברציפות שאני מסקר את הפרס, כך שאם תחפשו בארכיון הבלוג תוכלו למצוא שם את כל הזוכים מ-2016 ועד היום.
 
בכל אחד מחמש השנים האחרונות הסיקור הזה היה אינטנסיבי במיוחד. הייתי צופה בהכרזה בשידור חי, ומיד ניגש לקרוא את המאמרים הרלוונטיים כדי להשלים את המחקר הרלוונטי בשביל הטור, ואז יושב מהר לכתוב אותו כדי שכבר כעבור כמה שעות תוכלו לקרוא עליו (אפילו החבר’ה בדה-מרקר יודעים כבר להיות בהיכון כדי לפרסם את הטור מהר). אלא שהפעם כנראה תצטרכו לחכות קצת, מאחר שאני ביום יחסית אינטנסיבי במעבדה, הטור יעלה לקראת אחה”צ-ערב ביום שני. אז עמכם הסליחה.
 
שיהיה לנו שבוע נובל מרתק!

המדליה שמחולקת לזוכי פרס נובל (Shutterstock)