מה אני עושה בימים אלו?

כמו אצל רבים מכם, גם לי הקורונה שינתה משמעותית את סדר היום. בתור אחד שהיה נוהג להתרוצץ ממקום למקום, כעת אני מקובע לאותם מטרים מרובעים שבהם אני גר. זה כמובן שינה מאוד את השגרה שלי, אבל למעשה אני עדיין עובד מהבוקר עד הערב, פשוט בסגנון קצת אחר.

קודם כל, המחקר שלי ממשיך ורץ. למזלי רוב העבודה שלי מתבצעת על המחשב, אני לא עושה ניסויים של ממש בבעלי חיים אלא בעיקר עובד עם מידע, לכן בעצם אני יכול לעבוד כרגיל. אמנם יש הבדל מהותי כשאין תקשורת ישירה כמו בישיבה במעבדה, או עם המנחה שלי, וששיתופי פעולה עם חוקרים אחרים נמצאים כרגע קצת בהשהיה, אבל גם במצב החדש הצלחנו ליצור שגרה מחקרית ואני מקווה לראות יותר תוצאות טובות בקרוב.

ובאשר להרצאות שלי? אמנם הרוב המוחלט שלהן בוטל בשל המצב, אבל אני מציע כיום מוצר חדש שמתאים לתנאים החדשים: הרצאות מוקלטות, את ההרצאות האלה ניתן לשדר למשתתפים גם בלי צורך להתאסף כולם יחד. הדבר טוב במיוחד לבתי דיור מוגן, שלהם יש לעיתים ערוצי טלוויזיה פנימיים שבהם הם יכולים להקרין הרצאות לקהל הדיירים, כשכל אחד נשאר במקומו. בינתיים הפידבקים טובים מאוד, ונראה שזה פתרון מצוין לתקופות שבהן אין הרצאות.

מעבר לכך, הבלוג, כמו שאתם רואים, פעיל כבשגרה. עדיין ניתן להזמין אותי להרצאות לייב דרך המחשב (למשל באמצעות זום), גם כאן אני מקבל פידבקים מצוינים לממשק החדש ונראה שכולם עדיין נהנים מההרצאות גם מהחדר. יוצא לי פחות להתראיין, אבל פרויקטים קטנים שמעוניינים בראיון טלפוני או אונליין מנצלים את ההזדמנות ואני שמח תמיד לספר עוד על המוח.

וכמובן, כמו כולם הזמן הרב בבית מאפשר לתחביבים ישנים או חדשים לצוץ חזרה, אצלי כרגע אלה הפאזלים, וכמובן הבישול (מדהים כמה הקורונה הפכה את כולם לשפים), והכי חשוב, הרבה זמן איכות עם בת הזוג שלי, ואם היא עדיין לא התגרשה ממני (התחתנו רק לפני שלושה חודשים), כנראה שאנחנו עוד בסדר

אז זה סדר היום שלי בתקופה המוזרה הזו, אני מקווה שגם הימים שלכם נראים טוב, ומאחל לכולנו המשך חג שמח ובעיקר שהתקופה הזו תחלוף במהרה.