הורמוני המין הם לא בדיוק מה שחשבתם שהם

טסטוסטרון הוא הורמון המין הזכרי העיקרי שקיים אצלנו בגוף. את זה רבים מכם בוודאי יודעים. ומהו הורמון המין הנקבי העיקרי? חלקכם בוודאי יצעקו “אסטרוגן”. ובכן, זה לא ממש מדויק. פינת #מה_ההבדל, שעושה סדר במונחים מדעיים מבלבלים, מגיעה לעולם ההורמונים.

הורמון המין הנקבי העיקרי באדם נקרא אסטרדיול. כמו טסטוסטרון גם הוא הורמון שומני, וההשפעה שלו רחבה מאוד, הוא גם פועל על המוח שלנו (ולא רק בדברים שקשורים להתנהגות מינית, אלא גם בהקשר של מצב רוח טוב ותאבון). טסטוסטרון ואסטרדיול מאוד דומים אחד לשני, ולמעשה אפשר לייצר אסטרדיול מטסטוסטרון בריאקציה כימית פשוטה. כך הזכרים שבינינו מייצרים את האסטרדיול שלהם. כן כן, גם לזכרים יש הורמוני מין נקביים, בדיוק כמו שגם לנקבות יש הורמוני מין זכריים.

אז מה זה בעצם אסטרוגן? אסטרוגן הוא לא הורמון אחד, אלא קבוצה של הורמוני מין נקביים שאחד מהם הוא אסטרדיול. גם אצל זכרים יש חלוקה דומה, והטסטוסטרון הוא אחד מתוך קבוצת הורמוני מין זכריים שנקראים אנדרוגנים.

חשוב לציין שלא כל הורמוני המין הם אנדרוגנים ואסטרוגנים. אחד מהם הוא למשל פרוגסטרון שמפורסם בבקרה שלו על המחזור החודשי, אך מופרש גם אצל זכרים. מערכת המין שלנו מושפעת ממגוון של הורמונים וחומרים נוספים.

לסיכום: יש לנו בגוף (ולא משנה אם אנחנו זכרים או נקבות) אנדרוגנים (הורמונים זכריים) ואסטרוגנים (הורמונים נקביים), האנדרוגן העיקרי הוא טסטוסטרון, והאסטרוגן העיקרי הוא אסטרדיול. מקווה שעכשיו יש קצת יותר סדר בדברים.

אני רוצה להודות לתומכי הפטריאון של הבלוג, ובראשם למתן רינג, עינבל רמות, מייקל קניגס ושרה עטיה, התומכים המובילים. אם התוכן עניין אתכם, אני מזמין אתכם להפוך גם לתומכים, לעזור ל”סיור מוחות” לצמוח ולקבל מגוון רחב של הטבות כמו תכנים בלעדיים, יכולת להשפיע על הנושאים וצפייה בפוסטים לפני כולם. פרטים נוספים כאן