מה יהיה עם המוח בעתיד?

בדרך כלל אני מלמד מה אנחנו יודעים על המוח שלנו היום, אבל לאחרונה נעניתי לאתגר חדש, לנסות לדעת מה נגלה בעתיד, ולאן זה יוביל את האנושות.
ליל המדענים הוא אירוע של משרד המדע והאיחוד האירופי המתקיים מדי שנה בספטמבר, השנה הנושא הוא “האנושות ב-2050”, וממני ביקשו לפתח פעילות שתציג כיצד ייראה חקר המוח ב-2050.

האמת? זה אתגר מעניין. המדע מתקדם בקצב מטורף, בכל שנה אנחנו מגלים יותר ויותר על המוח. לאן זה יוביל אותנו? האם הפיתוחים המדהימים בתחום הרפואה יובילו לכך שנכחיד את מחלות המוח? האם זה אומר שנוכל לחיות לנצח? האם נצליח להבין איך עובדות רגשות ומחשבות? איך יהיה ניתן לנצל את זה כדי לעזור לאנשים? האם יהיו טכנולוגיות מיוחדות שיתחברו למוח שלנו ויקלו לנו את החיים? איך שומרים על כך שגורמים אינטרסנטים לא ינצלו את הידע החדש כדי לפגוע בנו?

אלה רק חלק מהשאלות שעולות לראש כשחושבים על הנושא… אין ספק שיש לי לא מעט עבודה. רוצים לעזור לי? אתם מוזמנים לכתוב פה בתגובות, או לשלוח לי בהודעה פרטית, אילו שינויים שקשורים למדעי המוח אנחנו צפויים לראות ב-2050 בהשוואה להיום. מוזמנים להעלות שאלות שמעניינות אתכם והייתם רוצים לקבל עליהם תשובה, ונראה יחד לאן נגיע ומה נלמד..

(פורסם בתאריך 7.8.17)